مراحل تولید لباس کار

ویژگی رنگ پارچه

تفاوت و ویژگی رنگ پارچه

با توجه به تنوع رنگی کالیته پارچه کجراه, مواردی از ویژگی و تفاوت های رنگ را مطالعه کرده ایم که برای شما عزیزان به اشتراک میگذاریم

تئوری ویژگی رنگ پارچه به خودی خود یک علم و هنر است که برخی به عنوان مشاور رنگ یا گاهی اوقات مشاور برند، تمام مشاغل خود را بر اساس آن بنا می کنند.
دانستن تاثیرات رنگ بر روی اکثر مردم یک تخصص فوق‌العاده ارزشمند است که طراحان می‌توانند بر آن مسلط شوند و به مشتریان خود ارائه دهند.
گاهی یک رنگ در یک فرهنگ باعث نشاط میشود و گاهی همان رنگ در فرهنگ دیگر باعث افسردگی
پس بایستی علاوه بر سایر اصول کسب و کار,به رنگ هم نیز توجه کنید و بر اساس آن پوشاک پرسنل خود را تهیه کنید
با توجه به اینکه رنگ های اصلی مورد استفاده فرم استار,سفید ,مشکی , طوسی,قرمز,سبز بنتونی و نسکافه ای است,اول این موارد را مورد بررسی قرار میدهیم

رنگ های گرم شامل قرمز، نارنجی و زرد و تنوع این سه رنگ است. اینها رنگهای آتش، برگهای پاییزی، و غروب و طلوع خورشید هستند و عموماً انرژی زا، پرشور و مثبت هستند.

قرمز و زرد هر دو رنگ‌های اصلی هستند و نارنجی در وسط قرار می‌گیرد (آن را به رنگ ثانویه تبدیل می‌کند)، که به این معنی است که رنگ‌های گرم همه واقعاً گرم هستند و از ترکیب یک رنگ گرم با یک رنگ سرد ایجاد نمی‌شوند. از رنگ های گرم در طرح های خود استفاده کنید تا منعکس کننده اشتیاق، شادی، اشتیاق و انرژی باشند

قرمز
قرمز رنگ بسیار گرمی است. این با آتش، خشونت و جنگ همراه است. همچنین با عشق و اشتیاق همراه است. در تاریخ، هم با شیطان و هم با کوپید مرتبط است. رنگ قرمز در واقع می تواند تاثیر فیزیکی بر روی افراد داشته باشد و فشار خون و تعداد تنفس را افزایش دهد. نشان داده شده است که متابولیسم انسان را نیز افزایش می دهد.

قرمز می تواند با خشم همراه باشد، اما با اهمیت نیز همراه است (به فرش قرمز در نمایش های جوایز و رویدادهای افراد مشهور فکر کنید). قرمز همچنین نشان دهنده خطر است (دلیل قرمز بودن چراغ ها و علائم ایست و اینکه برچسب های هشدار اغلب قرمز هستند).

در خارج از دنیای غرب، قرمز تداعی های مختلفی دارد. به عنوان مثال، در چین، قرمز رنگ رفاه و شادی است. همچنین می توان از آن برای جذب شانس خوب استفاده کرد. در سایر فرهنگ های شرقی، عروس ها در روزهای عروسی از رنگ قرمز استفاده می کنند. اما در آفریقای جنوبی قرمز رنگ عزا است. رنگ قرمز با کمونیسم نیز مرتبط است.

قرمز به دلیل محبوبیت کمپین [RED] به رنگ مرتبط با آگاهی از ایدز در آفریقا تبدیل شده است.

در طراحی، قرمز می تواند یک رنگ برجسته قوی باشد. اگر بیش از حد از آن در طراحی ها استفاده شود، به خصوص در خالص ترین شکل آن، می تواند تأثیر فوق العاده ای داشته باشد. این یک رنگ عالی برای استفاده زمانی است که قدرت یا اشتیاق می‌خواهد در طراحی به تصویر کشیده شود. قرمز می‌تواند بسیار متنوع باشد، با این حال، با نسخه‌های روشن‌تر پرانرژی‌تر و سایه‌های تیره‌تر قدرتمندتر و ظریف‌تر هستند.

رنگ‌های سرد شامل سبز، آبی و بنفش هستند که اغلب کمتر از رنگ‌های گرم هستند. آنها رنگ های شب، آب، طبیعت هستند و معمولا آرام بخش، آرامش بخش و تا حدودی محتاط هستند.

آبی تنها رنگ اصلی در طیف سرد است، به این معنی که رنگ های دیگر از ترکیب آبی با رنگ گرم (زرد برای سبز و قرمز برای بنفش) ایجاد می شوند.

به همین دلیل، سبز برخی از ویژگی های زرد و بنفش برخی از ویژگی های قرمز را به خود می گیرد. از رنگ های سرد در طراحی های خود استفاده کنید تا حس آرامش یا حرفه ای بودن را القا کنید.

سبز
سبز یک رنگ کاملاً زمینی است. می تواند نشان دهنده شروع و رشد جدید باشد. همچنین به معنای تجدید و فراوانی است. از طرف دیگر، رنگ سبز می تواند نشان دهنده حسادت یا حسادت و کمبود تجربه باشد.

سبز بسیاری از همان ویژگی های آرامش بخش آبی را دارد، اما مقداری از انرژی زرد را نیز در خود جای داده است. در طراحی، سبز می تواند اثر متعادل کننده و هماهنگ کننده داشته باشد و بسیار پایدار است.

برای طرح های مرتبط با ثروت، ثبات، تجدید و طبیعت مناسب است. سبزی‌های روشن‌تر انرژی‌بخش‌تر و سرزنده‌تر هستند، در حالی که سبزی‌های زیتونی بیشتر نمایانگر دنیای طبیعی هستند. سبزهای تیره پایدارترین و نماینده ثروت اندوزی هستند.

رنگ های خنثی اغلب به عنوان پس زمینه در طراحی عمل می کنند. آنها معمولا با رنگ های روشن تر ترکیب می شوند. اما می توانند به تنهایی در طراحی ها نیز استفاده شوند و می توانند چیدمان های بسیار پیچیده ای ایجاد کنند. معانی و تأثیر رنگ های خنثی بسیار بیشتر از رنگ های گرم و سرد تحت تأثیر رنگ هایی است که آنها را احاطه کرده اند.
مشکی قوی ترین رنگ در بین رنگ های خنثی است. از جنبه مثبت، معمولاً با قدرت، ظرافت و رسمی همراه است. از جنبه منفی، می تواند با شر، مرگ و رمز و راز همراه باشد. سیاه رنگ سنتی عزاداری در بسیاری از کشورهای غربی است. همچنین در برخی فرهنگ ها با شورش همراه است و با هالووین و غیبت مرتبط است.

رنگ مشکی
زمانی که بیشتر از یک لهجه یا برای متن استفاده می‌شود، معمولاً در طرح‌های برجسته‌تر و همچنین در طرح‌های بسیار ظریف استفاده می‌شود. بسته به رنگ هایی که با آن ترکیب می شود، می تواند محافظه کارانه یا مدرن، سنتی یا غیر متعارف باشد. در طراحی، رنگ مشکی به دلیل خنثی بودن معمولاً برای تایپوگرافی و سایر قسمت های کاربردی استفاده می شود. مشکی می تواند انتقال حس پیچیدگی و رمز و راز در طراحی را آسان تر کند.

سفید
رنگ سفید در نقطه مقابل سیاه قرار دارد، اما مانند سیاه، تقریباً با هر رنگ دیگری به خوبی کار می کند. رنگ سفید اغلب با خلوص، تمیزی و فضیلت همراه است. در غرب معمولاً عروس‌ها در روز عروسی آن‌ها را سفید می‌پوشند. همچنین با صنعت مراقبت های بهداشتی، به ویژه با پزشکان، پرستاران و دندانپزشکان مرتبط است. سفید با خوبی همراه است و فرشتگان اغلب با رنگ سفید به تصویر کشیده می شوند.

با این حال، در بسیاری از شرق، رنگ سفید با مرگ و سوگواری همراه است. در هند به طور سنتی تنها رنگی است که زنان بیوه مجاز به پوشیدن آن هستند.

در طراحی، سفید به طور کلی یک پس زمینه خنثی در نظر گرفته می شود که به رنگ های دیگر در یک طرح اجازه می دهد صدای بزرگ تری داشته باشند. اگرچه می تواند به انتقال تمیزی و سادگی کمک کند و در طرح های مینیمالیستی محبوب است. رنگ سفید در طرح‌ها بسته به دیگر طرح‌ها و رنگ‌هایی که آن را احاطه کرده‌اند، می‌تواند زمستان یا تابستان را نیز به تصویر بکشد.

نسکافه ای
عاج و کرم رنگ‌های پیچیده‌ای هستند که مقداری گرمای قهوه‌ای و خنکی زیاد سفید دارند. آنها عموما ساکت هستند و اغلب می توانند حس تاریخ را برانگیزند. عاج رنگی آرام است، با مقداری خلوص همراه با سفید، اگرچه کمی گرمتر است.

در طراحی، عاج می تواند حس ظرافت و آرامش را به سایت القا کند. وقتی با رنگ های خاکی مانند هلویی یا قهوه ای ترکیب شود، می تواند کیفیتی خاکی به خود بگیرد. همچنین می توان از آن برای روشن کردن رنگ های تیره تر، بدون تضاد شدید استفاده از رنگ سفید استفاده کرد.
به طور خلاصه
در حالی که اطلاعات موجود در اینجا ممکن است کمی طاقت فرسا به نظر برسد، تئوری رنگ به همان اندازه در مورد احساسی است که یک سایه خاص ایجاد می کند تا هر چیز دیگری. اما در اینجا یک راهنمای مرجع سریع برای معانی رایج رنگ های مورد بحث در بالا آمده است:
ویژگی رنگ پارچه به طور خلاصه
قرمز: شور، عشق، خشم
نارنجی: انرژی، شادی، سرزندگی
زرد: شادی، امید، فریب
سبز: آغازهای جدید، فراوانی، طبیعت
آبی: آرام، مسئولیت پذیر، غمگین
بنفش: خلاقیت، سلطنت، ثروت
سیاه: رمز و راز، ظرافت، شیطانی
خاکستری: بداخلاق، محافظه کار، رسمی
سفید: پاکی، پاکی، فضیلت
قهوه ای: طبیعت، سالم بودن، قابل اعتماد بودن
برنزه یا بژ: محافظه کار، تقوا، کسل کننده
کرم یا عاج: آرام، ظریف، خلوص

دیدگاهتان را بنویسید